El sopar d’agermanament entre Blanes i Dapaong celebra la seva 16a edició

El barri d’Els Pins de Blanes ha acollit, un any més, el Sopar Solidari Blanes-Sant Pau de Dapaong (Togo), un esdeveniment que es realitza des de fa 18 anys, el qual reforça els llaços de solidaritat entre les dues localitats. Aquest any 2026, la trobada ha reunit 240 participants en una celebració marcada per la camaraderia i la cooperació.

Un lligam ferm que perdura en el temps

Des del seu inici, el projecte d’agermanament ha contribuit a diverses iniciatives, com la construcció d’una escola pública per a alumnes necessitats a Dapaong. Per als assistents, una missa a la Parròquia Sagrada Família, oficiada per mossens de la localitat africana, ha donat inici a l’esdeveniment, recordant les arrels d’aquesta col·laboració.

Participació i agraïments

La comissió organitzadora, juntament amb l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, i la regidora de Participació Ciutadana, Estefanía Romero, han posat de manifest la importància del suport ciutadà per aquestes causes solidàries. El lema d’aquest any ha estat ‘Projectem Futurs!’, amb un enfocament cap a la compra d’un projector per a l’escola de Dapaong.

Fins a 240 assistents en un àpat comunitari

El sopar, a l’aire lliure, ha inclòs un menú amb ingredients típics, com les botifarres, que s’han cuinat a la brasa. La Comissió d’Agermanament ha donat la benvinguda als assistents, destacant la rellevància de l’esdeveniment per a la comunitat i les metes solidàries que es persegueixen.

Durant la vetllada, s’ha compartit música i reflexions sobre l’evolució d’aquest projecte solidari, que, a més de generar fons, busca promoure la consciència sobre la realitat de Dapaong. S’espera que les aportacions d’aquests sopars contribueixin a seguir millorant les condicions educatives de la població necessitada de la zona.


- Et Recomanem -